Taková je realita
Pokud velké procento učitelů zapomene, co učí, lze to považovat za důkaz slabosti přípravy učitelů. Podobně některé výzkumy naznačují, že výsledky testů zkoušek učitelů jsou spojeny s výsledky studentů, ale tyto výsledky mohou být jednoduše náhradou za kognitivní schopnosti učitele. Obecněji lze říci, že nedostatek důkazů prokazujících účinnost tradičního vzdělávání učitelů lze považovat za podporu politiky, která omezuje nebo vylučuje požadavek, aby učitelé absolvovali klasickou přípravu učitelů.
Pokud máme podezření, že učitelé zapomínají na důležité aspekty svého vzdělávání a víme, že učitelé bez této přípravy jsou většinou nerozeznatelní od těch, kteří ji získají, proč tuto bezvýznamnou překážku nastavovat? Vyžadování kurzu a absolvování testu na pedagogické zkoušce slouží učitelům pouze k tomu, aby budoucímu učiteli způsobili časové a finanční výdaje, což potenciálně odradí některé uchazeče o tuto pozici. Vzhledem k tomu, že některé skupiny jsou v profesi nedostatečně zastoupeni a že v určitých zeměpisných oblastech a oblastech předmětů je nedostatek učitelů, požadavek se zdá kontraproduktivní. Další pozorovatelé navrhli, že vzdělávání učitelů nemělo být vyloučeno, ale mělo by být přeorientováno. Současné programy zdůrazňují abstraktní teorii na úkor praktických znalostí. Těchto argumentů je tolik, že se lze poučit z učebnic a přednášek.
Výuka je dovednost, jako je například tenis, která vyžaduje získání znalostí a upevnění kořenů v přisvojených návycích. Nikoho by nenapadlo začít učit dítě hrát tenis tím, že začne několikaletým čtením knih o teoriích, raketách a tenisových míčcích. Není divu, že učitelé tvrdí, že jejich vzdělávání příliš zdůraznilo teorii. Tyto úvahy poukazují na větší zapojení studentů do výuky. Stávající výzkumy neprokazují, že takové učitelské postupy ve vzdělávání nutně vedou k lepším studijním výsledkům.